lördag 21 februari 2009

rosenknoppar o snöflingor

vill ha vår nu, är så trött på snön o kylan så usch usch usch. längtar efter bättre tiden, mindre kläder o mindre täcken på hästarna:)

för dom som är intresserade gick hopptävlingen bra. gick nolla i 90cm som bara var en clear round iof;) var fin i andra klassen som då var 1m men vi slarvade lite vid tredje hindret så rev det tyvärr. men pigg som sjutton var hon haha det var skoj. blir nog en tävling till under min tid här så får vi se hur det går;) men hon går verkligen toppen på träningen nu så jag ser faktiskt fram emot fler tävlingar:)

känns att det är mycket nu med 5 hästar att rida om dagen o ett stall på 8 boxar att sköta. det är svårt att hinna med allt o få tid över till något annat. tog ingen häst alls idag så imorgon måste jag rida alla:/ men men det är ju meningen att det ska vara skoj så jag ska inte klaga. önskar bara att det var lite varmare:/

På torsdag kväll åker jag hem en liten sväng över helgen vilket ska bli skönt. Få mysa med min underbara Pontus:) Ska till Älmhult på fredag o hälsa på Pontus bror o deras nya bebis;) Sen tror jag vi ska försöka åka till Lisa fisa en liten sväng o se hur hon o hennes lilla pålla mår:) Lördagen som är Pontus födelsedag blir lugn hemma hos mamma o Petri, ett litet besök av Pontus föräldrar på em o sedan god middag i lugn o ro;) o på söndagen blir det nog lugnt med båtfärd tillbaka till Gotland på kvällen/natten.

Usch nu är klockan 20.20 o jag funderar redan på o gå o lägga mej, sov inte mycket inatt för den dumma hostan:( var ju uppe vid 6 imorrse med. O det blir det imorgon oxå. Blir nog en film i sängen nu o sen förhoppningsvis skön sömn:)

Inga kommentarer: