måndag 21 december 2009

Plogning i vinterlandskapet




Jag får ju erkänna att det är fint ute när det ligger så mycket snö men tycker inte om när det är mer än -10, det är för kallt:/

Igår plogade Pontus för andra gången i år, han är så lycklig när han får göra det;)

Helgen har varit ganska lugn, pluggat o fixat med hästarna o en trevlig lördagskväll hos Römer/Rönn.

Imorgon är sista dagen i skolan innan jullovet, ska bli så skönt! Längtar till julafton så ska vi bara mysa o ha det bra! Får väl se vad det blir för väder under julen o hur mycket ridande det blir, blir nog endel åkande till torpas ridhus, tur att det finns så man inte behöver åka till Ljungby, blir lite långt;)

Annars blir det som sagt mys i jul o mellandagarna då Pontus är ledig:) Får se hur det blir med nyår, känns som om de är bäst att vara hemma så lilla Nookisen får det så lugnt som möjligt, så lite pang pang som möjligt;)
känner mig lite tom på ord, har inte gjort så mycket känns det som. Alla julklapparna är färdiga, huset behöver verkligen städas o snart ska julgranen huggas och kläs, bara mys mys mys!!!!!!!



1 kommentar:

Elin sa...

Jag ska ta med mig tre hundar och åka ut till landet och gömma mig. Ni får komma dit och mysa med oss :-)