onsdag 30 december 2009

Julafton mm

Usch så dålig jag varit nu på o skriva, men det är som vanligt, har inte laddat upp bilderna än så ville inte skriva, är roligare när ja kan lägga ut bilder men det tar sån tid här hemma:( Men nu får det bli en liten uppdatering utan bilder iaf annars får jag svårt att komma ikapp sen;)

Julafton var mys o underbar precis som den ska vara! Jag och Pontus kom till mamma vid 15 precis när kalle började, mormor var med o Nookisen såklart;) Efter Kalle tog vi in hästarna o högg sedan in på den goda julmaten! Mumma så gott det var o mätt som sjutton blev man som vanligt, vi tog en liten vila efter maten innan vi började med julklapparna, var ju inga mindre barn med i år så vi hade inte brådska;) Tog en bra stund att öppna alla trotts att vi inte var så många men det var mysigt;) O fick en massa bra grejer, den nya Back On Track hjälmen sitter på mitt huvud o skyddar mig varje ridtur nu;)

Efter jul har det varit lugnt o skönt, var i Älmhult och träffade Pontus familj o haft lite besök här, men mest mys, precis som det ska vara;) Pontus är ledig denna veckan vilket jag tycker är skönt, alltid glad att ha honom hemma:)

Gårdagen spenderades i H-stad tillsammans med Malin o Micke, blev shopping o bio, en riktigt bra dag;) Hittade lite kläder till mig o iaf ett par jeans till Pontus, + ett par skor till mig;) Allt på rea förutom två grejer;) duktigt av mig!;) haha brukar aldrig hitta mycket på rea men nu är jag nöjd med mina inköp;)

Imorgon är det nyårsafton o Malin, Micke o John kommer + Nick;) Blir god mat med oxfile o rotfruktsgratäng, Malin tar med en god efterrätt;) Blir nog en mysig dag/kväll:) Fredagen (dagen efter alltså) tänker jag verkligen bara lata mig, mocka stallet men inte rida, bara mysa inomhus!!:) så kallt som det är ute nu så vill man inte direkt vara ute, ca: -15 ute nu:/ brrrr!! Tur pållarna har så varma täcken!;) Känns skönt o veta att dom har det mysigt i stallet ändå, var 4,5 grader i nya delen och 0 i andra, men dom tjejerna har päls så dom grejar det;) Blir nog till att använda fläkten imorgon så det håller värmen när de är ute, får se hur det blir med ridningen imorgon, blir nog bara en skritt runda, som det ser ut nu så blir det nog en väldigt kall skritt runda, alltså väldigt kort;) men vi får se, första ska ja sova lääääänge så man orkar vara pigg på kvällen när man måste vara uppe så länge;)

Det var en liten uppdatering iaf, får lägga ut bilder sen när ja är på skolan, blir kanske till att lägga ut dom på facebook så ni får kolla där sen;)

Gott nytt år!!

1 kommentar:

Bror Ingarö sa...

BILDER!!! NU!!! , och tack för att den svarta hårbollen (Zebben) får bo hos er i februari,det betyder JÄTTE mycket för oss.