måndag 6 april 2009

Back home

Jaha då var man hemma igen. Kom hem i Fredags kväll med båda hästarna men körde dom till sickinge direkt så dom fick sova där eftersom jag tävlat hela helgen. Indi höll på att riva släpet lite när vi skulle köra av båten men annars gick allt bra, dom var nog bra trötta mina små hästar. På lördagen startade jag en lätt B:1 på indi vilket gick över förväntan, han var super duktig o verkade vara poppis hos den domaren iaf;) Mamma var väldigt imponerad så det kändes kul. Lite små fix som alltid men han har ju bara varit igång i 3 månader nu sen vilan så vi var super nöjda iaf!!

Holly gick faktiskt för en gångs skull oxå väldigt bra för att vara på tävling. Hon var ganska laddad o såklart rädd för en solkatt som retade henne i ena hörnan. Men trotts detta så kom vi precis utanför placering! Så ni kan ju tänka er hur det hade gått om hon inte varit rädd för den;)

Det blev en sen lördag som vanligt när det är tävling men Holly fick sova kvar i tävlingsstallet eftersom söndagen bestod av två klasser som vi skulle rida oxå! Fick pyssla om henne lite under dagen då hon var ganska nere o våran första start inte var förns 16.22:/ Så vid det laget var hon lite irriterad. Red henne på kandaret då det var en lättA:6 och om vi bortser från att hon var på lite dåligt humör så är jag väldigt nöjd med henne i den rundan. Mamma tyckte oxå att det har hänt mycket sedan jag åkte.
Nästa o sista klassen var en mvsB:3 där jag red med min nya hatt!!!!!!!!;) vi var sååååå tjusiga o det var väl tur det eftersom att min söta häst inte var så road av att gå en klass till:/ hon var trött o inte alls på hugget så det var inte så mycket som gick bra i det programmet men vi tog oss igenom utan större missar iaf så vi är nöjda med det!;)

Idag är det sol ute o varmt o skönt, har faktiskt solat lite på verandan då jag har lite ledigt idag, måste ju komma hem lite först;) Har ridit o fixat i stallet annars o promenerat lite med hundarna, skulle rida hollan precis med men den damen ville inte komma in från hagen idag vilket jag kan första efter en hel helg i box:/ så hon får nog vila, hade velat ta av henne täcket i värmen men det gick inte heller såklart så jag får hoppas det blåser lite på henne;)

Nu är det nog dax för mej att gå ner o se om mio o Micke har kommit så vi kan åka o hämta en bale hö sen ska det stor städas här!!;)

Känns underbart att vara hemma annars, speciellt när det är så fint väder som idag. Inte en massa blåst;)

1 kommentar:

Elin sa...

Välkommen hem älskling