måndag 18 januari 2010

En helg med Lisa på besök













Helgen har faktiskt varit riktigt bra, På fredagen var det fredagsmiddag hos mamma o Petri, supergod soppa blev det med mammas nybakta bröd, till efterrätt blev det Glass a la Pontus, testade yoghurtglass denna gången som fick blandade känslor;) Blev lite mycket yoghurtsmak efter 5 tuggor tyckte jag;)
Under lördagsförmiddagen blev det tidig morgon o pyssel i stallet som vanligt för min del, när allt var mockat väckte jag Pontus som fick ta Nanook i koppel o följa med mig o min galna häst på promenad, fick med oss mamma o hundarna påvägen förbi deras hus;) Blev en svettig vandring precis som dagen innan eftersom en viss liten pålle gärna vill vara i knät på mig när vi går;)
Efter promenaden fick galna Hollan komma ut en sväng i paddocken med, blev lite jogg och några skutt på hindrena:) Det var skoj.
Vi åkte sedan in till Däckia för att tvätta lilla pärlan som var så skitig så det gjorde ont i hjärtat på mig:/ Blev en rejäl tvätt på utsidan och lite damsugning inne i bilen, kändes så skönt o se den glänsa igen! När jag sat i baksätet och damsög golvet i bilen kom en liten Lis Fis o skrämde mig:) Haha så rädslan övergick snabbt i lycka! Lisa åkte med oss hem efter en liten visit i Biggans nya stall, så himla fint! Fick mycket ideer till vårat stall hemma så vi får se vad som förändras där i sommar;) När vi kom hem tog vi in pållarna för att sedan laga mat! Blev god mat med ribs, potatisklyftor, sås och sallad. Mumms!!!
Efter maten blev det bara slapp och film i soffan, skönt!
Igår (söndag) blev jag o Pontus väckta av Lisa som inte tyckte att vi skulle sova längre;) Vi åt frukost och sedan tog jag o Lisa skridskorna under armen o åkte till lilla sjön en liten bit hemifrån, var lite blåsigt men faktiskt inte så farligt på sjön;) Blev inte så mycket åk då banan som var plogad var ganska liten o musklerna gav upp efter 5 min, haha använder verkligen aldrig dom musklerna annars, var duktigt jobbigt, hahaha. Men jag har använt mina skridskor en gång iaf:)
Lisa for sedan hemåt och jag o Pontus fikade lite innan vi tog en promenad med Nanook och Indi till paddocken där Indi fick busa av sig lite på lina, Blev massa bakutsparkar i början men orken tog slut efter några minuter, haha kändes skönt att han fick göra av med lite energi iaf;)
Blev sedan fruktansvärt pizzasugen, och det är ju fruktansvärt bra vid vissa tillfällen att vi inte bor så nära stan, hade vi gjort det hade det garanterat blivit pizza, men nu blev det istället, fiskpinnar, potatismos och spenat sås! Precis lika gott och 10 gånger bättre och billigare än pizza!
Efter maten blev det ett varmt bad och sedan Johan Falk på tv 4!
Detta kan alltså sammansfattas som en riktigt bra helg tycker jag! Nästa helg blir nog mest plugg tyvärr:(


3 kommentarer:

Marita sa...

Suupergod glass var det !!! :)

Malin sa...

MYS!!!!

Elin sa...

Jag vill också få spontana Lisabesök!
Bilder på halsbanden är på G :_)