tisdag 19 januari 2010

Måndagen ligger nu bakom oss;)

Förstår inte att den alltid ska vara så hemsk, egentligen är det elakt mot måndagen när vi alltid suckar o muttrar så fort dess namn kommer på tal, det är ju inte måndagens fel:/
Men jag måste faktiskt säga att min måndag denna veckan inte var så farlig trotts allt;) Självklart var inte skolan det roligaste som vanligt men man lider ju igenom den iaf, vädret var inte heller det bästa så gemensamt med min mamma beslutade vi att jag inte behövde rida:) Eftersom våran underbara granne hade mockat åt mig så åkte jag förbi Däckia en sväng efter skolan, kom på att vi skulle äta blodpudding till middag, suck! Det är verkligen måndagsmat, men varför måste man äta sån tråk mat bara för att det är måndag?
Eftersom vi inte betalat Viasat räkningen förra månaden så hade vi inga kanaler (hmmm börjar låta som en hemsk måndag:/)
Iaf så städade jag på Däckia så jag slapp göra det idag o sen kom vi på den briljanta iden att bjuda hem susanne o fredrik o kolla på film med oss;) Bjuda dom på blodpudding? nja tror inte det;) Så nu fick jag min efterlängtade pizza, visserligen den billigaste pizzan på listan men den var god ändå;) Vi åt alltså pizza när vi kom hem o sen blev det film i biorummet;) Så dagen slutade riktigt bra ändå tycker jag:) '
Hittade även två filmer av mina bröder med (med bilder) som vi kollade på, bilder på lilla Indi när han var bäbis, såååå söt!! Tänkte be lilla micke skicka med Zebben en skiva med dom bilderna sen faktiskt så jag kan lägga ut lite här;)

Tisdag idag då, Mockat o pysslat i stallet o sen ridit en tur på Hollan o sedan longerat Indi, han var faktiskt ganska lugn idag, tänkte kanske våga mig upp på honom på fredag;) Tänkte hoppa in i duschen nu o sen bege mig till mamma för lite logistik plugg! JIPPI!!!!!!!!!!!! (not)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jessi !!!!! kul att läsa din blogg !! Håller med dig om att måndagar är orättvist behandlade ! råkar vara så att jag gillar just måndagar... skönt med vardag... för vem skulle vilja ligga och dra sig varje dag ??? (JAG)

Jag måste säga att ja beundrar er hästfolk som är ute i alla väder och trottsar kylan.. denna vinter måste varit lite småjobbig =) kram på dig !!

Anonym sa...

EH ..hoppsan glömde visst skriva kram Linda (och Hugo som klamrar sig fast i mitt knä)