lördag 3 oktober 2009

överskrift


oj oj oj så dålig jag har varit på att skriva nu:/ förlåt förlåt förlåt!

Har hänt ganska mycket faktiskt under den tiden jag inte skrivit, o det får man väl hoppas, hehe annars vore det ett himla tråkigt liv;)

Skolan började o första veckan är nu avklarad! Måndag blev ett besök på JA ranch i gunghult, fem kamp och god middag! Mycket trevligt, dock vann inte mitt lag trotts att jag var lagledare:/ eller det kanske var det som var felet?!:/ Men det var skoj iaf, lite synd på vädret eftersom vi var ute men det gick ändå, inne på "restaurangen" var det varmt och skönt och god mat serverades vilket var mycket omtyckt efter flera timmar ute:) Lärde känna lite folk bättre i klassen och det var ju det som var tanken med hela dagen.

Tisdagen gick mestadels åt till ett studiebesök på Kamlar i Lidhult, där Jessi ALDRIG varit förut;) haha eller kanske ska säga där Jessi gått o skrotat i ca 1 år;) Men nu blev det lite mer intressant då vi fick ställa frågor om företaget och lyssna på saker som är helt nytt för mig, tänka sig in i hur allt fungerar. Var skönt att ha nära hem sen iaf när dagen var slut vid ca:16.00;)

När det gäller onsdagen står det faktiskt helt still i huvudet:/ hehe det var väl lite små föreläsningar om studieteknik o så men inget speciellt;)

I tosdags var stora dagen då jag fyllde 22:) Lång dag i skolan från 9.00 - 15.00 vilket inte var lika roligt. Men intressant, vi började prata om marknadsföring vilket som sagt är helt nytt för mig men väldigt intressant, känns bara lite skumt när man pratar om det för det känns som om vi lär oss hur man prackar på folk saker för att tjäna så mycket pengar som möjligt:/ haha men sålänge det är jag som säljer så är det väl ok;)

Blev kycklingsallad och tårta på kvällen med mamma, pontus, mormor, Malin o John. lite presenter med som inte satt helt fel;)

Igår (fredag) var det kort dag i skolan, dunderförkyld. Var mycket svåra saker vi gick igenom tyckte jag men fortfarande intressant så då finns det iaf en vilja att lära sig och då blir det mycket lättare när det är så svårt. Men jag kämpar!
Mormor och jag åkte till H-stad efter skolan och shoppade lite födelsedagspresent till mig;) Blev ett par såååå snygga skor! En "jacka" o en mössa, fick ett presentkort av Pontus föräldrar som gick åt till lite oxå, åkte förbi laxomaten innan hemfärd och köpte med oss lite god lax hem till middag, mumma!!:)

Idag är förkylningen i sitt värsta stadium, tårarna rinner i ögonen o snoret rinner i näsan:/ Nyser hela tiden o är allmänt seg, hästarna har kommit lite i andra hand denna veckan o fick även göra idag eftersom regnet dessutom vräker ner:( Imorgon MÅSTE jag ta hand om dom!
Var nere o mockade i förmiddags o fick med mig mio upp på lite fika;) Mormor o mamma kom precis när vi skulle sätta oss så blev lite fler;) Alltid trevligt, var ju tårta kvar sen torsdagen så det var smaskens!

Sitter nu o tittar på den tjocka boken på engelska som jag ska läsa några kapitel i tills på måndag, den ligger helt stilla på bordet, ser riktigt farlig ut, måste ju plocka upp den snart:/ Tycker det är jobbigt bara när jag inte är så duktig på engelska:/ Hoppas Susanne kommer snart så vi kan plugga lite tillsammans:/ Har alltid mycket lättare när man är två o kan disskutera lite. Får se hur tidigt hon kommer innan vi ska åka till Wild West ikväll o mumsa i oss en massa mat!!;)
Blir jag, Pontus, mamma, Petri, mormor, Susanne, Fredrik, Malin, Micke o John ikväll, mys!!

Sovmorgon imorgon, samt installering av den nya back kameran till bilen;) o tvätta den lite oxå:/ Måste bara hinna rida innan, usch jag har inte tid att ta sovmorgon:/ Men måste, annars kommer jag aldrig hålla mig vaken på lektionerna nästa vecka!

Inga kommentarer: