tisdag 24 november 2009

Independence


I helgen var han billig vill jag lova, mest bråk blev det på tävlingen som jag skulle vinna, så jag vann inte som ni kanske förstår. Så tråkigt att vara i denna fasen nu men kämpar för att ta oss ur den! Red lektion för Carina igår och då kompenserade han lite efter tävlingen, gick faktiskt riktigt bra, har lite svårt att slappna av men vi jobbar på det, filmer finns att se på maromer.blogg.se jag själv tycker han är en riktig snygging där;) när denna bråk fasen är över så kommer vi sopa banan lätt!!!:) det ser jag fram emot:)


Pappa var på besök i helgen, jättekul att han äntligen kom o hälsade på, blev mycket tid lagd på tävlingen på lördagen tyvärr men fick en kväll med god middag tillsammans iaf;) Gjorde egen popatis sallad och ribs i ugnen, till detta sallad med morötter i. Mums så gott det var vill ja lova;)


Pappa åkte hem på söndagen och då åkte jag o Pontus till mamma efter en ridtur i ösregn o blåst. mamma hade bakat bullar så vi fikade lite o mös i soffan. Blev sugna på pizza allihop vilket var väldigt länge sedan så medans jag åkte hem o gick ut med Nookisen och tog in hästarna så åkte Pontus in till Ljungby o hämtade pizza som vi åt hos mamma o Petri till en bra film i soffan! vilket mys det blev!!;)


Måndagen är nu över och tisdagen börjar närma sig lunch, är bjuden på lunch hemma hos Malin idag, var så länge sen jag var där o träffade John speciellt:/ Så det ska bli trevligt!


Veckan blir som vanligt skola o ridning i regn som det verkar just nu, är fruktansvärt trött på regnet nu, allt är blött och leran är upp till knäna i hagen, suck!!

På lördag är det finalen i div 3 som vi faktiskt ska vara med på, tar det mest som en träning då jag vet att han varit bråkig nu så vi får hoppas de andra tjejerna i laget får mer poäng än jag så ska vi nog kunna ta en placering hoppas vi;) Får se hur sent det blir o hur trött jag är på kvällen men skulle vilja orka gå ut på Garvaren, Dead by April spelar där. Men men får väl se hur sugen man är på det när det väl är dags;)


Söndag är den dagen jag längtar efter mest denna veckan, då ska vi ha mys hemma o julpynta o baka o spela jul musik!! Åh så mysigt, tänker fortfarande på den dagen förra året på Gotland, bara såååå mysigt med det första julmyset:) hihi


1 kommentar:

Mia sa...

Ja vi smyg startade lite och saknade dig.....