torsdag 2 juli 2009

Euro Mirror Sommarcup

Första omgången gick då igår med 90cm o 1m.
Solen gassade på när vi kom dit men tävlingen var flyttad inomhus, vilket kanske var bra jag vet inte, var bastu i ridhuset med, men men, Hollan kändes fin som vanligt o vi gick in o red 90 cm utan problem, hon blir lite nonchalant när det inte är så högt o efter så mycket träning som vi haft i vinter så måste jag säga att 90 cm inte är särskillt högt för mig längre;) men jag förstår dom som tycker det för det tyckte jag förut. Men det blev en snygg runda med jämt tempo o bra språng så är riktigt nöjd;)

I andra klassen kändes hon oxå super, är riktigt nöjd med den rundan, men hon är lite taskig tycker jag, en liten miss av mig i en kurva till ett hinder osså river hon! Jag tar självklart på mig skulden för jag vet vad jag gjorde för fel men man tycker ju att det är lite löjligt av henne att riva bara för att jag inte red galoppen ordentligt, kunde hon inte bjuda på den?! Så hade vi ju fått rida omhoppningen som jag planerat så väl:( Men men vi får nöja oss med att det kändes bra på alla andra hinder:) Får kämpa vidare i nästa omgång!;)

Sitter nu o väntar på att Pontus ska ringa o tala om hur det gått för Nookisen:/ Han har opererats inatt o vet skulle ringa Pontus innan 8 sa hon. Har hade stoppat i sig något väldigt olämpligt:/ Hoppas bara vi har lite tur så dom slapp öppna upp o kunde ta ut den en annan väg istället. hoppas hoppas hoppas!!

Nej nu måste jag gå o göra något vettigt!

Inga kommentarer: