onsdag 6 maj 2009

regn:(

(Ett litet test bara eftersom Jessi är så kass på allt vad datorer heter, men nu lyckades jag lägga in en bild så kanske kan komma lite fler sånna i framtiden;))(detta är Thea förresten;))


Idag är en sådan dag som man bara vill stanna kvar i sängen o fortsätta sova tills det är imorgon, eller bara vara inne och mysa med en underbar person eller en bra bok kanske?!
Men så är inte livet oftast att man kan göra så. Vi människor ska alltid ha en massa projekt på gång som måste göras när tid finnes. Idag finns tid, men inte väder. Jag vill verkligen inte vara ute idag och sätta stolp i paddocken, men det måste göras säger mamma o då har jag inte mycket att säga till om:/
Just nu sitter jag inne dock men har faktiskt varit ute o blött ner ett par kläder redan, ska ge mej ner i stallet snart o mocka lite, blir inget rida än iaf, kanske Indi får vila idag, Hollan ska gå hopplektion i ridhus ikväll så där är det lugnt iaf;)

Har varit dålig på att skriva jag vet, men konstigt nog så har jag inte hunnit, jag har inget jobb o ändå hinner jag inte sitta en liten stund vid datorn, det är konstigt, hur skulle jag hinna med att ha ett jobb?! Jag får nog bli hemmafru helt enkelt, om Pontus hade tjänat typ dubbelt så mycket som han gör nu så hade det nog gått;) Drömma kan man ju alltid!

I Torsdags förra veckan fick min kära mor en liten present, Jag o Pontus tillsammans med två av mina bröder och våran underbara mormor köpte en bil till henne. En liten Golf 3.
Jag o Pontus o två kompisar putsade som satan på den kvällen innan så det bara glänste, sedan överraskade vi henne lite, såklart filmade jag den stora händelsen och jag har nog aldrig sett min mamma så chockad, o så glad hon blev sen!!
Det är alltid roligt att göra andra människor glada, även om det svider i ens egen plånbok;)

Så nu är min bil sänkt, rutorna är tonade och framförallt, fäljarna är på!! Ska hitta en vettig kamera så kan jag ta kort på den men jag är riktigt nöjd kan jag meddela;) Det blev inte riktigt som den bilden jag haft framför mig men näst intill:)

Jaha klockan är nu halv 10 och jag ska nog gå o mocka lite, fryser här inne så behöver röra lite på mig så jag får upp värmen lite, eftersom det var någon som tyckte det var sommar redan o vred ner värmen här inne så man måste vara påpälsad med sockor och tjocktröja för att inte frysa:(

1 kommentar:

bror ingarö sa...

kan du maila mig filmen ??
och gärna en fin bild på din sänkta pärla.