måndag 15 juni 2009

Hundslagsmål o fina hästar

Haha en salig blanding av vad dagens inlägg kommer handla om. I söndag blev det en miss i hemmet o hundarna kom i slagsmål igen:/ O som förra gången råkade Nanook illa ut så det blev en tur till Helsingborg för andra gången. Tyvärr fick vi lämna honom där då han hade ett hål i pannan som var tvunget ett sys. Ca, kl:19 ringde dom o sa att han blir klar under kvällen o kunde hämtas. Så det blev en tredje tur till Helsingborgs djursjukhus, hade inte riktigt förväntat mig att få se det vi fick se men man är ju glad att han är hel nu iaf, rakad på pannan med en slang massa stygn i huvudet:( Så synd om den vita lilla Isbjörnen.

Men idag är han lite piggare o springer runt med tratten runt huvudet, går in i allt såklart;)
På onsdag ska vi försöka få ut "slangen" ur huvudet på honom iaf så hoppas bara allt läker fint.

Mia red min lilla kille i paddocken idag o det var riktigt roligt att få se. Har faktiskt aldrig sett någon anna rida honom förutom när dom rider bakom mig i skogen, men då ser man inte så mycket:/
Men det var en vacker syn för ögat och jag ser mycket utvecklingsmöjlligheter:)

Nu är klockan mycket o jag har svårt att koncentrera mig på vad ja skriver då jag tittar på city akuten samtidigt. Som iof är ett program jag inte direkt följer men sjukhusserier är alltid spännande;)

Just det glömde skriva att jag knep den sista placeringen med indi i andra klassen i lördags oxå;) En nionde plats blev det så två rosetter o plaketter har helgen givit;)
Tack för komplimangen Elin på förra inlägget, det värmer och jag kan inte säga mer än detsamma för ditt jobb med Stella!

2 kommentarer:

bror ingarö sa...

stackars noken ,vilken av dom andra är dumma mot han ??

Elin sa...

ja, och inte lite heller. fan, varmt vax är iiiiinte skönt.